måndag 5 mars 2012

Fjärilar - magneter


Jag virkade lite igårkväll o fann igen en fjäril som det känns som jag gjorde för si så där hundra år sedan. Jag virkade några stycken förutom den blå som jag hade redan men hittar inge mönster så jag gjorde så gott jag kunde o här kommer bilder o mönster utifall nån fler vill prova.

Lägg upp 8 lm och slut till en ring med 1 sm. alla v som börjar med st = 3 lm 1:a st
varv 1: 2 st, 1 lm varvet ut ska bli åtta grupper.
varv 2: Byt färg, i varje lmb virkas 3 st, 1 lm, 3 st.varv 3: Byt färg till den du började med. I varje lmb virkas 7 dst med 1 lm mellan varje, den 1:a st på v = 4 lm. mellan varje dbst-grupp virkas en fm.
varv 4: Byt färg och virka mellan varje dst 1 fm och i fm på föregående varv 1 fm varvet ut. Tag av garnet och vik ihop din blomma. Ta en piprensare och vik den som jag gjort och klistra på en magnet eller ta en längre piprensare och stick ned i en blomma som om det satt en fjäril i blomman. Eller virka ett hänge och häng upp den någonstans =)

4 kommentarer:

Black Iris sa...

Jag har försökt kommentera här hos dig nästan hela dan men det har inte gått. Jag antar att du hållit på och lagt ut alla de vackra sakerna och då kanske det inte gått att kommentera samtidigt. Hur som helst så har du fått till en hel massa roliga och fina saker och jag tar tacksamt emot alla beskrivningarna..

Kram Maidi

trädgårdsdrömmar sa...

Så fint.

Karin sa...

Jättefina fjärilar som jag ska försöka göra till ett av mina barnbarn som ÄLSKAR fjärilar.
Tack så jättemycket för att du delar med dig.
Ha det gott
Karin

Anonym sa...

Tack Carina för mönstret! Jag ska göra ett barnvagnshänge. Mvh Karina