tisdag 6 mars 2012

Små virkade tomtar

För ett litet tag sen kikade jag bland en del pyssel o trams och hittade en bunt nyckelringar som inte var till nånting. Dessa var jag bara tvungen att prova o göra något utav. I samma veva hade jag gjort en tomte o ville testa om de gick o göra en runt nyckelringen med.
Jag testade några olika varianter o rev upp men till slut så...Sen såg det ju himla konstigt ut utan ansikten och turligt nog hade jag kvar några små runda halv ovala små träplattor eller vad man nu ska kalla dom som jag limmade fast.
Så här blev slutresultatet.



Så här gjorde jag.
Luvan
Virkade 18 st runt ringen och vände.
För varje varv minskade jag 1 st i början och en i slutet så det blev 18 st första
16 st 2:a v, 14 st 3:e osv tills jag bara hade två kvar då virkade jag 25 lm till hänge.
Skägget fick tränga ihop maskorna rejält mot slutet men det gick.
Började direkt med:1 fm, 2lm 1 fm, 4 lm 1 fm, 6 lm 1 fm 2ggr, 8 lm 1 fm 4ggr, 6 lm 1 fm 2 ggr, 4 lm 1 fm, 2 lm 1 fm, 1 fm

Inga kommentarer: