torsdag 8 mars 2012

Virkade söta änglar


Jag har virkat av denna från en bild som jag tyvärr inte kommer ihåg var jag hittade =(
Tror de var ett broderi men inte helt säker.
Efter några upprivningar verkade det iaf bli rätt så jag har ritat lite.
x=4 st
xx=7 st
Ruta=2 lm hoppa över 2, 1 st i nästa.
Lägg upp 22 lm.
V 1: börja i 3:e lm och virka sammanlagt 19 st. Följ sedan diagrammet.
Vingarna virkas var för sig på slutet.
Ökning i början på varvet: för varje ruta lägg till 3 lm + 3 lm som blir första st.
Ökning i slutet har jag virkat:
När den sista st på varvet virkats stick nålen i den yttersta öglan på den sista virkade st och förläng på detta vis antal st som behövs.
Jag har virkat mina änglar i två garntjocklekar men ju tunnare garn desto mindre änglar blir det =)




2 kommentarer:

Unknown sa...

Men så vacker riktigt fina

Unknown sa...

Hej Carina jag har letat efter virkat ängel och så hittade jag din sida.Din ängel är så vacker att jag tänkte virka den. Tack att du delar med dig ditt mönster.