söndag 29 april 2012

LCHF kladdkaka

Denna kladdkaka var jag bara tvungen att prova....

Så här blev den men tyvärr ljuger bilden lite för den var ca 3 cm tjock men på bilden ser den bra mycket tunnare ut (hon som jag lånade receptet från visar hur den blir o så blev våran med fast de inte syns). Ibland trollar min kamera med mig. På de första bilderna fick jag med skugga hur jag än stod. Ibland blir allt så bra direkt =)
Till denna goda goda kaka måste man ju ha en skål med vispgrädde.

Om man har svårt för den jättemörka chokladen man prova lite ljusare men då är de inte LCHF hihi. Ska dock erkänna att jag hade lite vanligt socker i (½dl i stället för 1dl)

Receptet till denna finns här http://www.matrummet.com/2012/02/lchf-kladdkaka.html

Just de ja...jag håller på o blockar o spänner idag så jag hinner inte med o visa nåt idag med de orange o rosa men i morrn hoppas jag få till de.

2 kommentarer:

Black Iris sa...

Riktigt smarrig ser den ut..

Kram Maidi

Unknown sa...

Ser ju riktigt smaskens ut ;*)
Å den är alltså tjockare i verkligheten, hihi, tyckte väl att den såg lite smaaal ut *fnissar gott*

Jag har kalasat på goa tonfiskmackor, med lök och ost ikväll...blev bjuden på :-)
Tonfisk, tycker inte alla om ,men jag gör det ;*)


Kramen från Eva