söndag 19 augusti 2012

Jämmerdalen lite till....

Klart jag inte ska jämra mig om ena bilen... Efter att ha införskaffat verktyg femtioelva ggr om känns det nästan som så åkte däcket av för fjärde gången och denna gång lyckade A byta mojängeländet. När han äntligen var klar kunde man pusta ut lite hahaha då kom han på att han hade en grej över...ja men klart det ska vara lite på de sättet....av med däcket en femte gång...gör om gör rätt. Dock behövdes bara däcket tas av för o komma åt att sätta tillbaka den där plastmakapären som han lossat innanför men ändå kan man stilla säga....när vi bytte spindelleden fick vi (Han) allt ta bort hjulet fem ggr. Låter inte klokt. Nu ska den bara in på efterkontroll också....sen är de den andra som bromsarna tjurar med.....

Jag var ju till doktorn för några dagar sen och då passade jag på att fråga om mitt ben. Han klämde, kände och tittade noga. Till slut sa han att det verkar ha blivit en inre blödning och den är inkapslad som de kan bli. Hmm okej...ja ja har inte hört de förut men inkapslade brukar mest vara konstiga piller på apoteket men nu är mitt ben inget piller precis. Så sa han att det tyvärr kommer ta lång tid innan det försvinner OM det försvinner för tydligen kan man få ha kvar en del av knölen. (Jag antar att jag hörer till den senare skalan) Ömmar som attan gör de där och naturligtvis passar jag på att stöta i den gång på gång.... Dä ä ju inte mä flit men blir så av nån anledning.

Tror ni de är nåt mer? hmmm Jo kanske lite då....Det bubblar som sjutton i våra rör. Jamen hallå???? var inte spolbilen här för ett litet tag sen och blåste rent? Jo då.... nu pratar jag med mig själv och låter som att jag pratar om nån annan. Kan jag behöva något inkapslat måntro? Hur som helst så kokar A vatten i jättebauta kitteln och häller i avloppen. Avloppet tackar med att spotta och fräsa en aning och istället för att rapa kommer konstiga gurglingar och läten. (Undrar stilla om vi är med i en komedi i 8 delar?) Suck det får såååå gärna ta och lugna ned sig lite här med eländen nu....

Nu ska jag strax göra ett inlägg till =)

Tjingeling


1 kommentar:

Unknown sa...

Alltså, man kan bara skratta åt eländet... i alla fall åt din fenomenala skrivning. Jag kan se det framför mig hur ni fixar och donar därhemma för att få det att funka. Håll ut, det kommer att fixa sig till slut.

Kram